Categorii
Diverse

Alimente care contin zinc: bine ingrijite | BRIGITTE.de

Alimentele care contin zinc ne pot ajuta sa ne satisfacem nevoile de zinc. Sunteti intotdeauna bine aprovizionat cu alimentele din aceasta lista!

Pentru ce avem nevoie de zinc?

Ca si fierul, zincul este un oligoelement esential pentru organism pe care nu il poate produce singur. Printre altele, zincul joaca un rol major in diviziunea celulara si, prin urmare, este relevant in faza de crestere a copilului. Dar si adultii ar trebui sa-si indeplineasca cerintele de zinc: oligoelementul este important pentru metabolism, piele si par sanatos, vindecarea buna a ranilor si un sistem imunitar puternic. Echilibrul nostru hormonal depinde, de asemenea, de un aport bun de zinc. Organismul poate fi bine ingrijit de alimentele care contin zinc.

Cat de mare este necesarul de zinc?

Societatea Germana de Nutritie recomanda urmatoarele cantitati pentru a preveni deficienta de zinc:

  • Barbati: zece miligrame/zi
  • Femei: sapte miligrame / zi
  • Femei insarcinate: zece pana la unsprezece miligrame/zi

Veganii (si unii vegetarieni) tind, de asemenea, sa aiba un necesar de zinc putin mai mare, deoarece organismul poate utiliza zincul din produsele de origine animala putin mai bine decat zincul din alimentele pe baza de plante. web-wiki.win



  • cel
  • cora
  • amazon uk
  • weather bucharest
  • kino grecia
  • olx
  • my line
  • empire
  • curs valutar
  • pomeranian
  • yahoo mail
  • vremea in bucuresti
  • genshin impact
  • british shorthair
  • hi5
  • millie bobby brown
  • andreea raicu
  • liga1
  • pressalert
  • doxologia





Acest lucru se datoreaza faptului ca acestea contin componente care impiedica absorbtia zincului. Acest lucru se datoreaza in primul rand fitatului si acidului oxalic, care se gasesc frecvent in produsele fabricate din cereale si nuci. Daca alimentele sunt fermentate, prajite, inmuiate sau germinate, nivelul de fitat este din nou scazut oarecum. Rareori, suplimentele alimentare trebuie utilizate atunci cand vizeaza alimentele pe baza de plante care sunt bogate in zinc.

Alimentele care contin zinc: acestea sunt cele mai bune

Pentru a evita deficienta de zinc , urmatoarele alimente bogate in zinc ar trebui sa fie in meniul tau deosebit de des:

Alimente de origine animala care contin zinc

  • Stridii: 22 mg
  • Ficat (din carne de porc, vita sau vitel): 6 mg
  • Carne de vita: 4,41 mg
  • Branza, in special Emmentaler si Gouda: 3 – 4,6 mg
  • Galbenus de ou: 3,8 mg
  • Creveti: 2,3 mg

Alimente pe baza de plante care contin zinc 

  • Seminte de mac: 8 mg
  • Seminte de dovleac: 6–7 mg
  • Seminte de floarea soarelui: 5,7 mg
  • Seminte de in: 5,5 mg
  • Nuci braziliene: 4 mg
  • Faina de ovaz: 5 mg
  • Produse din cereale integrale: 3,5 – 4 mg
  • Porumb: 3,5 mg
  • Leguminoase precum lintea: 2 – 4 mg
  • Arahide: 3 mg
  • Hrisca: 2,7 mg
  • Nuci: 2,7 mg

Am o deficienta de zinc?

Exista mai multe simptome care pot indica ca exista o deficienta de zinc. Mai presus de toate, aceasta include:

  • leziuni care vindeca rau
  • unghii si par fragile 
  • Pierderea parului
  • Sensibilitate ridicata la infectii
  • Tulburari ale gustului

Daca aveti aceste simptome, ar trebui sa mai mancati cateva alimente care contin zinc in viitor si sa vedeti daca simptomele dispar.

Vrei sa vorbesti cu altii despre subiecte de sanatate? Atunci aruncati o privire la comunitatea noastra BRIGITTE!

#Subiecte

  • Alimente
  • zinc
  • DGE