Categorii
Diverse

Cresterea de dorit! Ce inseamna sa fii foarte subtire

Peste jumatate dintre germani vor sa slabeasca. Exista insa si femei care vor sa se ingrase – si nu o pot face. Am intrebat cum te simti intr-o lume care vorbeste tot timpul despre dieta.

Cele subtiri sunt ca un joc corect – toata lumea poate comenta acest lucru

„Fata, esti din nou slaba!”, aude Anja Luhr * (30) de fiecare data cand se intalneste cu rude sau vechi cunostinte, „mananci suficient?” Sau: „As vrea sa am si eu grijile tale!”

O enerveaza ca personajul ei este atat de des comentat. „Mi se pare imposibil cat de slabi sunt discriminati. Sunteti constant sub presiune sa va justificati.” Grasii sunt rareori intrebati direct despre greutatea lor, spune ea, „pentru ca nu vrei sa le raniti sentimentele”. Cele subtiri, in schimb, sunt „ca un joc cinstit” – asa se simte Birgit, care se exprima pe forumul www.diaeten-sind-doof.de: „Toata lumea crede ca poate spune orice se poate gandi, indiferent.”

Doua treimi dintre cei subponderali sunt femei

Membre sensibile, burta plata, marimea 34 pana la 36: Cei care sunt foarte subtiri corespund, pe de o parte, idealului predominant de frumusete. „Micuta” este numita eufemistic in industria modei, adica „mic”, nu „slab” sau „slab”. In viata reala, da. Acolo, oamenii subponderali sunt rapid vazuti ca o „camasa subtire” sau, si mai rau, ca bolnavi si anorexici.

Din punct de vedere medical, limita este un indice de masa corporala (IMC) de 18,5. Oricine are un IMC de 18,5 este in continuare considerat subtire, oricine sub acesta este considerat subponderal. In Germania, acest lucru afecteaza aproape doua milioane de oameni. Doua treimi dintre cei care sunt subponderali sunt femei – inclusiv femei tinere si sanatoase, care pur si simplu nu se pot ingrasa.

Scop: Castigarea in greutate: Problemele subponderalului se deterioreaza

Intr-o tara in care mai mult de jumatate dintre adulti se lupta cu kilogramele in plus, problemele slabirii se sting. Fara indoiala, oamenii grasi sunt discriminati, sunt considerati inestetici si indisciplinati. Dar daca cineva nu este doar slab, ci si foarte subtire, nici asta nu se potriveste multora.

„Ceea ce ma enerveaza cel mai mult este ca esti redus la greutatea ta. De parca nu ai conta ca persoana”, se plange Heike Schuster. Designerul grafic in varsta de 41 de ani cantareste 45 de kilograme si are un IMC de 17, desi „mananca la fel de mult” ca si sotul ei. Pe masura ce s-a ingrasat in timpul sarcinii, oamenii i-au tot aratat cat de bine i s-ar potrivi. Dupa nastere, totusi, kilogramele au scazut rapid din nou – si toata lumea s-a indoit daca se va satura de fiul ei, daca ar putea sa alapteze deloc. „Aveam atat de mult lapte, nici nu stiam ce sa fac cu el!”

Toata lumea se gandeste: „Este anorexica!”

Femeile care sunt subponderale sunt, de asemenea, adesea presupuse a avea o tulburare de alimentatie. Claudia Muir (44 de ani) a fost intrebata despre presupusa ei anorexie in perioada tanara. La jumatatea celor douazeci de ani avea o greutate de 53 de kilograme si o inaltime de 1,76. Experienta ei cheie a fost atunci cand un coleg i-a spus in timp ce gateam impreuna: „Intotdeauna am crezut ca esti anorexic, dar esti atat de bun la manipularea alimentelor…!” – „Am crezut ca chiar si-au dat jos bicicletele!” isi aminteste Claudia. De atunci, a fost deosebit de sensibila la comentariile despre personajul ei. forum.vp-net.ro

Unele femei nu indraznesc sa mearga la piscina din cauza aspectului. Altii nici macar nu indraznesc sa mearga la toaleta: Dupa un pranz de afaceri, Anja Luhr evita sa mearga la toaleta – astfel incat nimeni sa nu creada ca sufera de bulimie.



  • filmefast
  • marilyn monroe
  • anfp
  • word to pdf
  • dubai
  • get bet
  • quercetina
  • xhamsters
  • xbox
  • r
  • insta
  • canapele extensibile
  • cnas
  • cazare eforie nord
  • cutremur
  • olx brasov
  • freemail
  • azitromicina
  • de banat
  • emag telefoane




Femeile subponderale, inclusiv cele care sunt sanatoase si mananca normal, sunt sub suspiciune generala. Paradoxul: femeile care sufera de fapt de o tulburare de alimentatie sunt rareori intrebate despre asta – desi multi si-ar dori sa faca tocmai asta.

Greutatea insuficienta si consecintele fizice

Majoritatea persoanelor subponderale, care nu sunt anorexice, vor dori sa puna cateva kilograme – si sa se simta lesinati pentru ca nu functioneaza. „Pot sa mananc ce vreau, pur si simplu nu ma ingras”, afirma Jana Richter*. Mama in varsta de 34 de ani cantareste 46 de kilograme si are un IMC de 16. „Intotdeauna mi-am dorit sa depasesc limita de 50 de kilograme, dar nu am reusit niciodata”. Ea crede ca ar fi mai robusta daca ar avea mai multe rezerve. In perioadele de stres – ca pe atunci in timpul diplomei – ea slabeste imediat. Ea spune: „Daca nu ai nimic pe coaste, iti atingi limitele mult mai repede”. Un corp subtire este mai susceptibil la boli, confirma nutritionistul Friedrich Bohlmann, care a scris cartea „In sfarsit in crestere”.

Heike Schuster trebuie sa manance ceva cel putin o data la doua ore, altfel va fi rea. Devine foarte dificil atunci cand este bolnava. Apoi kilogramele scad rapid. De asemenea, Anja Luhr slabeste imediat cand este bolnava sau stresata: „Atunci devine critic, ma simt epuizata si raman repede fara respiratie”. Cand i s-au tras dintii de intelepciune, a mancat mult cu doua zile inainte, pentru ca stia ca va slabi imediat dupa operatie.

Subponderalitate nedorita: ce se intampla?

La aproximativ o treime dintre femeile care vin la clinica nutritionistului Christof Meinhold din Koln din cauza greutatii insuficiente, genele sunt de vina. Oricine descopera rude slabe sau mici atunci cand se uita la albumul de familie poate presupune ca a mostenit acest sistem de la stramosi. Transforma corpul intr-un fel de masina de curse care arde energia furnizata la viteza mare. Cu atat mai des, caloriile noi trebuie sa fie realimentate.

O alta treime pur si simplu a exagerat atunci cand vine vorba de dieta si alimentatie sanatoasa, consumand prea putine calorii prin evitarea zaharului si apeland la produse cu continut scazut de grasimi. Alte femei sunt atat de ocupate cu locurile de munca si cu familiile lor, incat adesea uita pur si simplu sa manance. In astfel de cazuri, intregul mod de viata trebuie regandit pentru a atinge greutatea dorita. Nu este usor.

„Castigarea in greutate poate fi la fel de dificila ca si pierderea in greutate”, spune Meinhold. „Oricine reuseste sa ia doua kilograme intr-o luna poate fi multumit”. Si femeile pot realiza acest lucru doar daca consuma in mod constant aproximativ 500 de calorii mai mult decat este recomandat in mod normal pe zi.

In toate cazurile, se aplica urmatoarele: Oricine mananca in mod normal, dar este inca subponderal, ar trebui sa aiba un medic care sa clarifice daca sufera de o boala, cum ar fi boala Crohn, paraziti sau o tiroida hiperactiva. Daca toate acestea pot fi excluse, se vorbeste de „anorexie idiopatica” – o anorexie fara cauza aparenta.

Planul nutritional: sfaturi pentru ingrasare

  • Mananca regulat, de preferinta la fiecare doua pana la trei ore. Cinci pana la sase mese pe zi sunt ideale pentru a creste in greutate
  • Evitati produsele usoare
  • Mananca gustari bogate in calorii, cum ar fi nuci, fructe uscate, amestec de trasee, fructe si felii de nuci, ciocolata, banane, lychee, struguri sau avocado intre mesele principale
  • Mancarurile cu iaurt si quark sunt potrivite si ca gustari si pot fi imbogatite cu uleiuri de calitate, fara gust
  • Mananca peste gras, cum ar fi somon, ton, macrou, hering, anghila sau sardine unse o data pe saptamana
  • Mananca in fiecare zi paine din cereale integrale, secara sau din grau amestecat
  • Bea shake-uri sau cacao cu crema; inlocuiti apa minerala cu lapte, sucuri de fructe si legume
  • Combinati supele si sosurile cu smantana
  • Alegeti produse tartinabile bogate in energie, cum ar fi unt de nuci, pesto sau crema de nuaga
  • Salate mai bogate cu uleiuri, nuci sau branza
  • Plimbarile iti deschid pofta de mancare – chiar si pentru o bucata de tort cu crema
  • Ierburile proaspete precum anasonul, busuiocul, ardeiul iute, curry, ghimbirul sau chimenul va pot deschide apetitul.
  • Adesea, mancati in compania familiei, prietenilor sau cunoscutilor si faceti din masa o experienta placuta
  • Aduceti varietate la masa!
  • Ia-ti timpul mancand! Fiecare masa principala trebuie sa dureze cel putin 20 de minute. Activitatile secundare, cum ar fi cititul sau privitul la televizor, pot reduce apetitul
  • Antrenamentul de forta promoveaza construirea musculara – si creste greutatea, rezistenta si forma fizica. lspdrp.com Poate la un curs sau cu un antrenor personal?

Adrese

Daca greutatea nu creste asa cum se doreste, in ciuda unei modificari a dietei, se recomanda sfatul nutritional. Puteti gasi adresele nutritionistilor calificati aici:

Cu carti la greutatea dorita

  • Sven-David Muller, Klaudia Putz: Cresterea in greutate sanatoasa! (Knaur, 112 pagini, 9,95 euro)
  • Friedrich Bohlmann: In sfarsit, creste. Ghidul pentru oameni slabi (Kneipp, Leoben, 126 pagini, 15,80 euro)
  • Susanne Nowitzki-Grimm, Peter Grimm: Omule, esti slab! (Schneider Verlag Hohengehren, 49 pagini, 13 euro)
  • Sven-David Muller: „ Ghid alimentar subponderal ” (14,95 euro, Schlutersche)

* Numele schimbat de editor

#Subiecte

  • Subponderal
  • figura
  • IMC
  • Dietele
  • tulburare de alimentatie