Categorii
Diverse

Cunostinte nutritionale: peste: este atat de sanatos!

de Angelika Unger

Pestele este sanatos, furnizeaza organismului multi nutrienti vitali. Ce lucruri bune pot fi gasite in ea.

Fiecare copil stie ca pestele este sanatos. In acest sens nu este nimic de spus impotriva degetelor de peste, atata timp cat contin bucati de file si nu resturi de peste presate. Cu furnizorii de marca, totusi, sunteti in siguranta.

Pestele nu numai ca are un gust bun, ci este versatil si amabil cu silueta. Chiar daca este putin mai gras, precum somonul sau heringul, este vorba de acizi grasi „buni” pe care ii poti consuma in timp ce esti la dieta.

Tot ce are de oferit pestele – de la proteine ​​la seleniu.

proteina

O suta de grame de peste contin pana la 20 de grame de proteine ​​de inalta calitate. Acest lucru este bun pentru toti cei care doresc sa slabeasca – deoarece proteinele sunt cel mai bun produs de satietate. In plus, proteinele maresc metabolismul: organismul are nevoie de aproape o treime din caloriile din proteine ​​pentru a le folosi. Si pentru ca nivelul zaharului din sange nu creste atat de mult din cauza proteinelor, poftele de mancare nu pot aparea in primul rand.

De asemenea, organismul are nevoie de proteine ​​pentru a construi muschi. Recomandarea oficiala este: se recomanda intre 0,8 si 2 grame de proteine ​​pe kilogram de greutate corporala si sanatos. Pestele ofera proteine ​​usor digerabile.

acizi grasi omega-3

Pestele este cea mai buna sursa naturala de acizi grasi omega-3 valorosi. Aceste grasimi polinesaturate sunt foarte sanatoase, protejeaza impotriva inflamatiilor si a bolilor cardiovasculare si intaresc sistemul imunitar si functia creierului. Corpul are nevoie de ele, dar nu le poate face singur. De asemenea, sunt importante pentru dezvoltarea bebelusului in timpul sarcinii. descubre.beqbe.com



  • kfc meniu
  • stirile zilei
  • public24
  • gov
  • iuliana beregoi
  • program disney channel
  • roland garros 2021
  • tumblr
  • renault megane
  • altex telefoane
  • transindex
  • liga campionilor
  • zara kids
  • 2
  • aspirator vertical
  • umfcv
  • crunchyroll
  • tvr 1 live
  • samoyed
  • pro fm




In ultimii ani, acizii grasi omega-3 au avut o adevarata cariera in industria alimentara: din ce in ce mai multe produse sunt imbogatite cu acestia – de la paine la mancare pentru copii pana la oua. Cu toate acestea, nutritionistii avertizeaza ca aceste produse pot contine apoi o multime de grasimi, deoarece aceste grasimi sunt inca deasupra. Mai bine: mancati peste o data sau de doua ori pe saptamana. Pestii cu continut ridicat de grasimi, cum ar fi somonul, macroul sau heringul, contin niveluri deosebit de ridicate de acizi grasi omega-3. Apropo, nu conteaza daca pestele este proaspat, afumat sau marinat.

Vitamina D

Vitamina D este „vitamina soarelui”: organismul o produce si ea insasi din lumina soarelui. Copiii au nevoie de vitamina D pentru cresterea oaselor si, de asemenea, intaresc sistemul imunitar.

Daca nu primiti suficienta lumina solara – si aceasta este mai mult regula in partea noastra a lumii – ar trebui sa mancati peste: pestele de mare este cea mai importanta sursa naturala de vitamina D. O portie de peste bogat in grasimi (150 de grame) per fiecare saptamana este suficienta pentru a indeplini necesarul de vitamina D pentru a acoperi un adult. La persoanele cu varsta peste 65 de ani, autosinteza vitaminei D nu mai functioneaza atat de bine. Prin urmare, poate fi necesar sa luati un supliment de vitamine. Cel mai bine este sa discutati cu medicul despre asta.

iod

Pestii de mare in special au un continut ridicat de iod: organismul are nevoie de acest oligoelement pentru ca tiroida sa functioneze.

Aceasta glanda tiroida produce hormoni care afecteaza numeroase functii metabolice. Femeile insarcinate si mamele care alapteaza in special au nevoie de mult iod. Daca luati prea putin iod pentru o perioada lunga de timp, glanda tiroida poate creste anormal – se dezvolta gusa.

seleniu

Pestele este bogat in oligoelementul seleniu, care sustine functia glandei tiroide. De asemenea, seleniul intareste sistemul imunitar si leaga metalele grele toxice din organism.

Video: Trebuie sa faci asta cu oase de peste in gat

Text: Angelika Unger Fotografii: Karol Czerwinski / istockphoto

#Subiecte

  • peste
  • nutrient
  • proteina