Categorii
Diverse

Mereu obosit? Prezentare generala a cauzelor si sfaturi

de Timo Koether si Stephanie Pingel 5 februarie 2021, ora 8:22

Multi dintre noi ducem vieti stresante si sunt adesea epuizati si obositi. Dar daca sunteti obosit in mod constant, ar trebui sa aflati ce cauzeaza.

De ce sunt obosit tot timpul?

Esti unul dintre acei oameni care se simt in mod constant obositi si slabiti in timpul zilei? Munca ta sau viata ta privata sufera de asta? Vrem sa aratam cand oboseala nu mai este „normala” si ce poti face in privinta ei. De asemenea, dezvaluim cauze potentiale daca simti oboseala prea des.

De ce apare atat de des oboseala?

Practic, ar trebui sa fim constienti ca nu suntem masini. Oamenii sunt ghidati de un ceas intern si de influenta luminii si astfel si anotimpurile joaca un rol major pentru organismul nostru.

Deci, daca suferiti de oboseala penetranta in timpul iernii, in general doriti sa dormiti mai mult si pur si simplu nu va simtiti atat de in forma si de plin de viata, asta poate fi complet natural la inceput. Dar daca esti obosit constant, ar trebui sa fii atent – pentru ca exista si boli foarte grave precum depresia care provoaca oboseala permanenta.

Persoanele care lucreaza in schimburi stresante nu au adesea un ritm regulat de somn si, in consecinta, sufera de oboseala, deoarece pur si simplu nu se odihnesc suficient. In acest caz, motivele oboselii sunt, desigur, foarte diferite de problemele private neprocesate sau loviturile destinului. Cu toate acestea, limitele pot fi, de asemenea, fluide si, in cele din urma, doar o vizita la medic poate oferi informatii suplimentare despre oboseala ta.

Alte cauze comune ale oboselii constante

Dupa cum sa indicat mai sus, pot exista multe motive diferite pentru a fi obosit in mod constant. Urmatorii factori declansatori cauzeaza adesea oboseala:

  • Lipsa generala de somn (de exemplu, de la culcare prea tarziu)
  • dieta nesanatoasa (de exemplu, alimente foarte grase si/sau bogate in calorii)
  • Deficit de fier (mai ales femeile au adesea lipsa de fier)
  • Deficit de magneziu
  • Lipsa vitaminelor
  • Probleme de greutate – atat supraponderali cat si subponderali
  • stres
  • Consumul de alcool si / sau droguri
  • Cauze hormonale, cum ar fi sindromul premenstrual sau menopauza
  • Mediu de dormit slab (de exemplu, temperatura camerei prea ridicata sau aer prost)
  • Boli – de exemplu boli psihice, cum ar fi tulburari de anxietate, epuizare, depresie, tulburari neurologice, cum ar fi dementa sau migrenele. Dar si boli fizice precum raceala, gripa, infectiile cronice ale sinusurilor, anemia, hipertensiunea arteriala, bolile gastro-intestinale sau diabetul
  • Cancer (acestea pot duce la oboseala deosebit de severa, numita si oboseala)

Apropo, diferite medicamente pot duce si la oboseala ca efect secundar.

Ai succes in somn? Putem invata asta de la aceste femei puternice!

7 imagini

Este posibila oboseala cronica?

Oboseala poate deveni cronica – dar asa-numitul sindrom de oboseala cronica sau de epuizare apare destul de rar. Pacientii sunt in mod constant obositi si sever epuizati si, de asemenea, sufera, de exemplu, de dureri de gat si de cap, tulburari de concentrare si/sau tulburari de somn.

Cand ar trebui sa vad un medic despre oboseala?

Daca in spatele oboselii tale se afla boli precum depresia, atunci sfaturile noastre pot schimba, desigur, simptomele, dar nu si cauzele. Exista asa-numita regula 3-3-3, conform careia estimezi cand va veni ziua cand trebuie neaparat sa mergi la medic. Regula spune: Daca simptomele de oboseala apar mai mult de trei luni, mai mult de trei zile pe saptamana si mai mult de trei ore pe zi, atunci cu siguranta ar trebui sa consultati un medic.

Sfaturi: Ce puteti face cu oboseala constanta?

Daca esti obosit in mod constant, iata cateva sfaturi de care trebuie sa tii cont:

  • Dieta: Pe langa sport si exercitii fizice, o dieta echilibrata joaca, de asemenea, un rol important in a determina cat de treaz te simti si daca esti mai predispus la oboseala. Fructele, legumele si pestele, mai degraba decat carnea, sunt o baza buna pentru aceasta. monelik.ru



    • smiley
    • cuptor electric
    • bringo
    • shaorma
    • geforce now
    • eon gaz
    • coinbase
    • lightinthebox
    • la
    • coltar extensibil
    • bichon
    • tommy hilfiger
    • bing
    • dormitor
    • ematrimoniale
    • shakira
    • sensiblu
    • winrar download
    • incidenta
    • printul philip





    De asemenea, asigurati-va ca obtineti suficiente vitamine si nutrienti – cum ar fi fier si magneziu. Aceste sfaturi nu numai ca previn oboseala, ele va intaresc si sistemul imunitar si va intaresc impotriva infectiilor acute precum raceala. Alcoolul si tigarile sunt otrava pentru organism si nu ofera claritate si prospetime. O doza crescuta de cofeina tinde, de asemenea, sa va dea o temperatura rapida si nu va ofera odihna.

  • Igiena somnului: si celor care urmaresc filme incitante (de exemplu, thriller sau horror) seara sau navigheaza pe internet cu smartphone-ul in pat, le este greu sa se odihneasca – oboseala vine mult timp. Corpul are nevoie de mai mult timp pentru a trece in modul de somn si tu stai treaz mai mult timp in pat. Poate afecta si somnul. Asa ca asigura-te ca inchizi aparatele electrice in ultimele una-doua ore ale zilei, tine camera placut calda (nu prea calda), intuneci si, de preferinta, citesti ceva sau asculti muzica de relaxare ca sa poti sa obosesti. O igiena buna a somnului include, de asemenea, sa nu va certati cu partenerul dvs. noaptea. De asemenea, multi oameni dorm mult mai bine singuri decat cu partenerul lor.
  • Bautura: Il auzim din nou si din nou si totusi adesea nu il folosim suficient – bea cel putin 1,5 pana la 2 litri de apa pe zi. Un remediu eficient pentru oboseala!
  • Obiective: Noi, oamenii, suntem creaturi de obicei si atunci cand ne scufundam in rutina noastra zilnica, putem deveni lenesi si lenesi. In consecinta, nu facem niciun sport, nu mancam bine si privim viata cu scepticism. Puteti citi aici cum puteti gandi pozitiv. O abordare optimista si activa a vietii si lucrul la obiectivele si dorintele tale te vor tine cu siguranta pe picioare si vor reduce oboseala.

Sfaturi de lectura: vrei sa afli mai multe? Clasificari aprofundate de sanatate pe tema oboselii – simptome si cauze pot fi gasite aici. De asemenea, va vom arata cum puteti crea un plan de nutritie care va poate reduce si oboseala. Si aici poti afla ce inseamna tulburarile de somn la batranete.

Daca doriti sa faceti schimb de idei cu altii despre problemele de somn si oboseala si cautati mai multe sfaturi, atunci aruncati o privire la comunitatea noastra BRIGITTE.

surse

Oboseala ghidului DEGAM (incepand cu noiembrie 2017)

DEGAM oboseala informatiilor pacientilor (incepand din mai 2017)

#Subiecte

  • depresie
  • oboseala
  • Dormi mai bine