Categorii
Diverse

Quinoa: Ce ar trebui sa stii despre cerealele Inca

Daca vrei sa mananci sanatos, nu poti evita quinoa. Iti vom spune ce trebuie sa stii despre cerealele Inca si vom avea sfaturi si retete pentru tine.

Quinoa – versatila si sanatoasa

Ca garnitura pentru carne, in loc de orez in risotto sau ca salata – quinoa este extrem de versatila si extrem de sanatoasa. Deci nu este de mirare ca mancarea a fost numita un superaliment. Aflati despre ce este vorba si cum puteti procesa quinoa cu gust usor de nuci aici!

Quinoa – boabele de nuci, aromate din Anzi

De la redescoperirea sa in urma cu cativa ani, quinoa a fost considerata unul dintre cele mai sanatoase alimente din lume. Nu degeaba cerealele miraculoase fara gluten din America de Sud sunt supranumite „Aurul Incasului” .

De atunci, quinoa a devenit o parte indispensabila a dietei vegane si vegetariene in special, iar retetele sanatoase de quinoa sunt greu de ratat daca doriti o dieta variata. La doar 170 kcal la 50 de grame , orezul inca este, de asemenea, mancarea subtire ideala: gustoasa, usoara si satioasa!

Quinoa: pseudo-boabe din muntii inalti

Quinoa este atat planta, cat si semintele sale asemanatoare boabelor. Planta nu apartine speciei de cereale – asa cum s-ar putea presupune – ci apartine familiei talpa gastei. Astfel, este atribuit unui gen care include si sfecla rosie si matgul elvetian. Cu toate acestea, preparatul este similar cu cel al cerealelor, motiv pentru care quinoa, la fel ca amarantul, a primit numele de pseudo- granule .

Gheata Inca a fost cultivata ca planta cultivata in Anzi de 6.000 de ani . Incasii l-au folosit ca aliment de baza si l-au numit „bobul mamei”. Numele se explica de la sine, deoarece boabele au hranit si intarit oamenii de pe munte – la fel cum o face o mama grijulie.

Quinoa are avantajul ca poate fi cultivata la o inaltime de pana la 4.200 m – alte alimente de baza precum porumbul nu mai cresc la acest nivel. Principalele zone de crestere de astazi sunt in Ecuador, Peru si Bolivia.

Quinoa: ce tipuri exista?

Superalimentul este disponibil in diferite tipuri si culori. Cu toate acestea, quinoa alba, rosie si neagra sunt cele mai comune.

  • Quinoa alba: Quinoa alba se caracterizeaza prin gustul sau usor si este mai putin ferma pentru muscatura decat quinoa neagra si rosie. Ca rezultat, poate fi integrat bine in deserturi, in plus fata de mancarurile copioase.
  • Quinoa neagra: Soiul hibrid este rezultatul unei incrucisari intre quinoa si spanac de copac. Antocianinele, care ca pigmenti vegetali sunt responsabili pentru culoarea lor neagra, au efecte antiinflamatorii in corpul uman. Chinoa neagra are, de asemenea, un gust mai intens, pamantesc si este mai ferma la muscatura. Timpul tau de gatit va creste cu cinci minute.
  • Quinoa rosie: Quinoa rosie are un gust mai fructat. In plus, are mai multi compusi fenolici, care au o influenta extraordinar de pozitiva asupra sistemului imunitar. De exemplu, ar trebui sa reduca riscul de accident vascular cerebral si atac de cord si sa protejeze impotriva radicalilor liberi. Soiul este potrivit pentru salate, deoarece este ferm la muscatura si isi pastreaza forma dupa gatit.

Fulgi de quinoa si faina de quinoa sunt, de asemenea, disponibile in magazine. In timp ce fulgii sunt minunati pentru painea sau cerealele pentru micul dejun, faina poate fi folosita pentru coacere.

Superaliment delicios: quinoa este sanatoasa!

Titlul de superaliment poate fi dat rapid alimentelor din motive de marketing – prin urmare, un scepticism sanatos este potrivit cu astfel de cuvinte cheie. Cu toate acestea, la fel ca semintele de chia, avocado si amarant , quinoa are de fapt multe proprietati pozitive – chiar daca nu ar trebui sa uiti de „superalimentele” locale! 

Quinoa este bogata in proteine. www.bausch.com.tw Prin urmare, este o sursa excelenta de proteine ​​pentru vegetarieni si vegani .



  • alohatube
  • dictionar explicativ
  • tic tac toe
  • cizme dama
  • magnolie
  • http
  • vacante scolare 2021
  • otpdirekt
  • ty
  • naturlich
  • cat mobile
  • desene de craciun
  • structura anului scolar
  • ben affleck
  • jaguar
  • ookla
  • tricouri personalizate
  • sentimente.ro
  • peco
  • copa america





De asemenea, este ideal pentru retete cu continut scazut de carbohidrati. In aceasta dieta, se evita carbohidratii si se utilizeaza alimente bogate in proteine. In plus, quinoa nu are proteine ​​adezive (gluten) si, prin urmare, nu contine gluten . Aceasta inseamna ca pseudo-cerealele pot fi consumate de persoanele cu intoleranta la gluten.

Quinoa are, de asemenea, multe de oferit in ceea ce priveste continutul de minerale: magneziu, fosfor si potasiu sunt abundente. In plus, continutul de fier si calciu nu trebuie subestimat si are un continut ridicat de vitamina B1. Quinoa contine, de asemenea, aminoacidul esential triptofan. Acest aminoacid trebuie ingerat cu alimente si se considera ca imbunatateste starea de spirit, deoarece contribuie la formarea hormonului fericirii serotonina.

De ce ar trebui sa mancam quinoa mai des

Quinoa te umple mult timp, deoarece consta din carbohidrati complecsi. Carbohidratii complecsi sunt formati din mai multe zaharuri, care dureaza mai mult sa se descompuna in timpul digestiei decat zaharurile simple. Acest lucru face ca nivelul de insulina sa creasca doar lent si il mentine constant pe o perioada mai lunga de timp. Acest lucru te face sa te simti plin pentru o lunga perioada de timp.

Si nu in ultimul rand, superalimentul are un efect alcalin . Alimente precum carnea, cafeaua si grasimile sunt considerate acide si, daca sunt consumate in exces, pot provoca acidificare. Pot rezulta dureri de cap. Consumul de alimente de baza precum quinoa poate restabili echilibrul.

Concentratia mare de magneziu din quinoa, despre care a fost deja descrisa, se spune ca poate atenua durerile de cap , deoarece dilata vasele de sange si, astfel, promoveaza circulatia sangelui.

Cele mai bune retete cu quinoa

Retete cu quinoa

20 de imagini

Cum se prepara quinoa: Iata cum

Semintele de quinoa sunt inconjurate de o coaja de seminte, care, la randul sau, contine saponine necomestibile, cu gust amar. Quinoa disponibila in supermarket este asadar curatata de coaja.

Pentru a indeparta complet substanta amara, alimentele trebuie clatite bine . O sita fina este un avantaj aici. Gatitul si incalzirea reduc, de asemenea, saponinele la un nivel inofensiv.

Acum, quinoa se fierbe cu carne sau carne de legume si o jumatate de lingurita de sare la foc mare . Ca si in cazul orezului, standardul aici este: pentru o cana de quinoa sunt doua cani de bulion .

Apoi reduceti focul si lasati quinoa sa se fiarba cu capacul pus . Cateva minute mai tarziu, reduceti din nou focul si lasati semintele de quinoa sa fiarba .

Dupa aproximativ 15 minute , quinoa este usor translucida si gata de servire. Inca cinci minute de timp de gatire fac pseudo-bobul si mai moale.

Sfaturi si trucuri pentru gatit cu quinoa

Sfat pentru acea muscatura suplimentara: uscati semintele dupa ce le-ati clatit, apoi prajiti-le intr-o tigaie cu ulei de masline timp de doua minute si apoi pregatiti-le intr-o cratita. Daca doriti, puteti adauga sare si unt sau ulei – si aveti acompaniamentul perfect pentru legume si carne.

Daca vreti sa faceti un pas mai departe: taiati in el niste broccoli fiert sau bucati de avocado – si o salata delicioasa este imediat pe masa, care este si mai aromata cu cateva stropi de suc de lamaie.

Chiar nu mai are nevoie de ingrediente. Bolurile Rainbow Buddha sunt foarte des preparate in acest fel. loredz.com Bolurile colorate pentru superalimente nu fac gluten, te umplu fara o senzatie neplacuta de plenitudine si au un gust atat de bun!

uk, Claudia Enders

#Subiecte

  • Quinoa
  • Alimente
  • alimente
  • Superaliment
  • Tendinta alimentara
  • bucatar
  • ulei de masline